Fokusiranost na cilj
Moraš znati kamo ideš da znaš jesi li tamo stigao.
Koliko vam se puta u životu desilo da ste poželjeli nešto, postavili si neki cilj i da se nije ostvario. Kada ovo kažemo sasvim je svejedno da li se radilo o dugoročnim, srednjoročnim ili kratkoročnim ciljevima. Ono što je posebno važno jeste vještina postavljanja ciljeva. Prva i osnovna stvar jeste da postavljeni cilj zadovolji "S.M.A.R.T. obrazac" (specifičan, mjerljiv, izazovan, realan, vremenski ograničen). Ukoliko to nije učinjeno onda je vjerovatnoća za ostvarenje tog cilja mala ili nikakva.
Želim da budem bogat (Koliko bogat?, Šta za vas znači bogatstvo? ...), Želim biti poznat (Šta za vas znači biti poznat? ...). Prije početka bilo koje aktivnosti NLP zahtijeva da se definiše jasan cilj. Važno je znati šta želite, kada, gdje i s kim to želite ostvariti, kako ćete znati da je taj cilj ostvaren, šta vas može spriječiti na putu ka cilju, od koga zavisi ostvarenje tog cilja, da li je cilj pozitivan i vrijedan truda, da li je zadovoljena "ekologija", i na kraju koji je prvi korak ka cilju.
Izoštrenost čula
Sva naša opažanja i slike svijeta oko nas dolaze nam preko naših 5 čula. Ukoliko nismo u stanju da primimo sve te informacije onda je vrlo vjerovatno da nemamo pravu sliku stvarnosti. Izoštrena čula su važna kako bi mogli zapaziti stvari koje do sada nismo primjećivali i da tamo usmjerimo pažnju, te da postanemo svjesni da li nas naši trenutni postupci vode ka cilju. Potrebno je da čujete, vidite i osjetite šta se dešava, te da budete svjesni da imate različite opcije na raspolaganju.
Fleksibilnost u izboru
Ako uvijek postupate onako kako ste uvijek postupali, uvijek ćete dobiti ono što te dobijali. Ako vaši postupci ne donose rezultate, uradite nešto drugo.
Cilj NLP-a je da vam poveća broj opcija (tehnika, alata, strategija ...) koji vam stoje na raspolaganju za ostvarenje cilja ili prolazak kroz neku situaciju. Ako samo na jedan način obavljate neku aktivnost, ona uopšte nemate izbor. Ponekad ćete uspjeti u svom naumu a ponekad ne. Stoga postoji velika vjerovatnoća da ćete se često nalaziti u situacijam kojima niste dorasli.
Alternativa će vas dovesti u dilemu.
Izbor podrazumjeva postojanje najmanje tri opcije na raspolaganju. U bilo kojoj situaciji onaj koji ima na raspolaganju najveći broj opcija i najveću fleksibilnost u ponašanju, vladaće situacijom u potpunosti.
Što je veći izbor, veće su šanse za uspjeh.
Kao četvrti stub NLP-a pominje se Rapport (proces uspostavljanja i održavanja odnosa međusobnog povjerenja i razumijevanje između dvoje ili više ljudi). Ovdje to nećemo nazvati stubom NLP-a, to bi prije bio serklaž ili veza koja spaja navedene stubove i čini NLP uspješnim kakvim jeste.