KONZALTING - EDUKACIJA - OSOBNI RAZVOJ
NLP: Tajno oružje u prodaji
...............................................................................................................................

U posljednje vrijeme sve se više piše o važnosti posjedovanja "soft skills" vještina za profesionalce kako bi  upotpunili svoje tehničke vještine u poslu. Mnogi autori ističu da nije važno samo mjerilo inteligencije, nego da je važno imati i "emocionalnu inteligenciju" da bi bili uspješni u onome što radimo.

Onda šta je to što pruža čudesna tehnika zvana Neuro-Lingvističko Programiranje ili NLP?

Da li vještine NLP-a mogu pomoći prodavcima da budu uspješniji u svom poslu?

Odgovor je DA. Korištenjem NLP-a značajno se podiže kvalitet vaše komunikacije - prije svega sa samim sobom, a onda i sa ostalima uključenim u proces. Načini ubjeđivanja dobijaju drugu dimenziju i prihvatljivi su za klijenta/kupca i isti lakše pristaju na kupovinu. Poznavanjem vještina NLP-a stičete veliku prednost u odnosu na vašu prodajnu konkurenciju.

NLP se razvio 70-tih godina u USA. Začetnici NLP-a John Grinder i Richard Bandler interesovali su se za modeliranje izvrsnosti i otkrili su da uspješni komunikatori imaju sposobnosti da mijenjaju svoje pristupe da bi dobili odličan rezultat. NLP je studija kako funkcioniše naše razmišljanje, jezik i ponašanje i zato je ključna za uspjeh u prodaji.
...............................................................................................................................
Razlaganje NLP-a na komponente

N za Neuro -
Kako razmišljamo, svjesno i nesvjesno određeno je našim čulima vida, sluha, dodira, okusa i mirisa.

Korištenjem NLP alata možete modifikovati vaše razmišljanje, tako da na dovitljiv način možete pristupiti i primjeniti ga u svakoj situaciji. Kako razmišljate utiče na vašu fiziologiju, um i tijelo su dvije komponente - dijelovi jednog sistema.


L za Lingvističko -
Mi koristimo jezik kako bismo drugima, a i nama samima opisali naša subjektivna iskustava. To je refleksija onoga kako razmišljamo. NLP podiže svjesnost za korištenje našeg jezika i njegovim korištenjem značajno povećavamo bogatstvo naše komunikacije (i naravno sposobnost "za ubjeđivanje" prodavača).


P za Programiranje -
Kao ljudi mi pokrećemo lične programe ili sekvence kada procesiramo naša iskustva. Neka iskustva nam pomažu da dođemo do rezultata koji želimo, dok druga mogu imati štetne efekte.

Modeliranjem ponašanja kako drugih ljudi tako i nas samih mi u stvari možemo programirati sve produktivne procese da bi osigurali pozitivnije rezultate.

N euro
Razmišljanje
Kako razmišljamo određeno je našim čulima.
L ingvističko
Jezik
Kako opisujemo naša iskustva i iskustva drugih.
P rogramiranje
Ponašanje
Kako procesujemo informacije.
...............................................................................................................................
Kako NLP može pomoći ljudima u prodaji da budu uspješniji?


Povećani rapport
Da bi uticali na nekoga pozitivno trebamo biti u rapportu. Podešavajući se na frekvencije klijenata/kupaca, prepoznavanjem kako razmišljaju, predstavljajući "njihov model svijeta" odmah ste im mnogo bliži. Biti bliži klijentu/kupcu znači veći procenat povjerenja, koncentracije i obostrano zadovoljstvo prodavca i klijenta.


Bolje uvjeravanje
Ako možete klijentu dati informacije na bolji način, oni će jasnije razumjeti dobrobiti vaše ponude. Ljudi više vole da obavljaju posao sa onima koje je lakše razumjeti i kojima je lakše reći da.


Veća fleksibilnost
Možete imati više uspjeha sa nekim vašim klijentima, ali možete imati bitku sa onim "težim". Mijenjanjem vašeg pristupa koristeći vještine NLP-a, imate više izbora i mogućnosti da budete fleksibilniji u udovoljavanju potreba kod onih kojima prirodno ne odgovara vaš stil.


Stalna motivacija
Više ne morate gubiti motivaciju, kako negativna stanja mogu biti interpretirana kao pozitivna, dovitljiv prodavač odmah pristupa istim. Imate kontrolu izbora šta osjećate i vaši klijenti će primjetiti vaše ponašanje i fiziologiju.


Modeliranje uspjeha
Kada jednom otkrijete NLP onda ste u mogućnosti primjetiti šta radi kod drugih. Možete modelirati misli, jezik i ponašanje pobjednika, i primjeniti te uvide u svom pristupu.

Menadžeri prodaje bi posebno trebali vidjeti dobrobit u mogućnosti kodiranja pristupa kod svojih najboljih radnika i primjeniti ih na ostale iz njihovog tima.
...............................................................................................................................
Klasična primjena NLP-a

Damir je iskusan prodavač koji se oslanja na svoje odnose da bi pobijedio u poslu. Na ovakav način on se bavi prodajom mnogo godina, ali često dolazi u frustraciju zbog "teških" klijenata.

Odavno mu je rečeno da ima "dar brbljanja" i da se na to oslanja kada radi prezentacije. Ali, nedavno je opet sreo neljubaznog klijenta.


" ... to zvuči sjajno Damire, ali ne vidim kako mi tvoja ideja može pomoći"

bio je klijentov odgovor.


Da je koristio NLP:
  • Shvatio bi da je ovaj klijent preferira procesovanje informacija preko vizuelnog moda.
  • Prestao bi pričati tako puno i počeo bi pokazivati slike ili skice iz svoje prezentacije ili prezentacije pripremjene na laptopu.
  • Prilagodio bi svoj jezik da se spoji na vizualni mod:

"Da li ti je sada jasnije? Primjetio sam tvoju reakciju kada sam ti pokazao finasije.
To je veoma atraktivna slika budućnosti, zar ne?"

  • Upotrijebio bi neverbalnu komunikaciju. Nacrtao bi skice kako bi još jače podvukao da njegova ideja doprinosi dobiti za kupca.
  • Njegovo samopouzdanje bi raslo kako bi "teški klijent" postajao više zainteresovan i pozitivno raspoložen prema njemu.
  • Mogao je biti više angažovan i imati više samopouzdanja.


NLP je učenje kako interpretiramo svijet jer svako nema isti pristup,

- budite spremni da se uskladite!
Da li je NLP hir/prohtjev?

Korištenje NLP-a se danas proširilo na mnoga područja života, počevši od personalnog razvoja pa do poslovnog, te sporta i obrazovanja. Takođe, njegov uticaj sve više raste u područjima razvoja ljudskih performansi.

To je jedini alat potreban ljudima u prodaji. Možemo to posmatrati kao jedan od alata koji posjedujemo i možemo ga izabrati iz naše "kutije alata izbora" kojim nadopunjujemo tehničke vještine potrebne za uspješnu prodaju.

Zaključak

Neosporan zaključak je da ukoliko se potrudite razumjeti NLP i njegove vještine time ćete povećati vašu emocionalnu inteligenciju i dobiti mogućnost sklapanja više poslova.

Zar to nije težnja svih ljudi u prodaji?
       OSTALI OBJAVLJENI TEKSTOVI:

  • povratak na sadržaj ...