NLP: Tajno oružje u prodaji
...............................................................................................................................
U posljednje vrijeme sve se više piše o važnosti posjedovanja "soft skills" vještina za profesionalce kako bi upotpunili svoje tehničke vještine u poslu. Mnogi autori ističu da nije važno samo mjerilo inteligencije, nego da je važno imati i "emocionalnu inteligenciju" da bi bili uspješni u onome što radimo.
Onda šta je to što pruža čudesna tehnika zvana Neuro-Lingvističko Programiranje ili NLP?
Da li vještine NLP-a mogu pomoći prodavcima da budu uspješniji u svom poslu?
Odgovor je DA. Korištenjem NLP-a značajno se podiže kvalitet vaše komunikacije - prije svega sa samim sobom, a onda i sa ostalima uključenim u proces. Načini ubjeđivanja dobijaju drugu dimenziju i prihvatljivi su za klijenta/kupca i isti lakše pristaju na kupovinu. Poznavanjem vještina NLP-a stičete veliku prednost u odnosu na vašu prodajnu konkurenciju.
NLP se razvio 70-tih godina u USA. Začetnici NLP-a John Grinder i Richard Bandler interesovali su se za modeliranje izvrsnosti i otkrili su da uspješni komunikatori imaju sposobnosti da mijenjaju svoje pristupe da bi dobili odličan rezultat. NLP je studija kako funkcioniše naše razmišljanje, jezik i ponašanje i zato je ključna za uspjeh u prodaji.
|
||
...............................................................................................................................
|
||
Razlaganje NLP-a na komponente
|
||
N za Neuro -
|
Kako razmišljamo, svjesno i nesvjesno određeno je našim čulima vida, sluha, dodira, okusa i mirisa.
Korištenjem NLP alata možete modifikovati vaše razmišljanje, tako da na dovitljiv način možete pristupiti i primjeniti ga u svakoj situaciji. Kako razmišljate utiče na vašu fiziologiju, um i tijelo su dvije komponente - dijelovi jednog sistema.
|
|
L za Lingvističko -
|
Mi koristimo jezik kako bismo drugima, a i nama samima opisali naša subjektivna iskustava. To je refleksija onoga kako razmišljamo. NLP podiže svjesnost za korištenje našeg jezika i njegovim korištenjem značajno povećavamo bogatstvo naše komunikacije (i naravno sposobnost "za ubjeđivanje" prodavača).
|
|
P za Programiranje -
|
Kao ljudi mi pokrećemo lične programe ili sekvence kada procesiramo naša iskustva. Neka iskustva nam pomažu da dođemo do rezultata koji želimo, dok druga mogu imati štetne efekte.
Modeliranjem ponašanja kako drugih ljudi tako i nas samih mi u stvari možemo programirati sve produktivne procese da bi osigurali pozitivnije rezultate.
|
|
N euro
|
Razmišljanje
|
Kako razmišljamo određeno je našim čulima.
|
L ingvističko
|
Jezik
|
Kako opisujemo naša iskustva i iskustva drugih.
|
P rogramiranje
|
Ponašanje
|
Kako procesujemo informacije.
|
...............................................................................................................................
|
||
Kako NLP može pomoći ljudima u prodaji da budu uspješniji?
|
||
Povećani rapport
|
Da bi uticali na nekoga pozitivno trebamo biti u rapportu. Podešavajući se na frekvencije klijenata/kupaca, prepoznavanjem kako razmišljaju, predstavljajući "njihov model svijeta" odmah ste im mnogo bliži. Biti bliži klijentu/kupcu znači veći procenat povjerenja, koncentracije i obostrano zadovoljstvo prodavca i klijenta.
|
|
Bolje uvjeravanje
|
Ako možete klijentu dati informacije na bolji način, oni će jasnije razumjeti dobrobiti vaše ponude. Ljudi više vole da obavljaju posao sa onima koje je lakše razumjeti i kojima je lakše reći da.
|
|
Veća fleksibilnost
|
Možete imati više uspjeha sa nekim vašim klijentima, ali možete imati bitku sa onim "težim". Mijenjanjem vašeg pristupa koristeći vještine NLP-a, imate više izbora i mogućnosti da budete fleksibilniji u udovoljavanju potreba kod onih kojima prirodno ne odgovara vaš stil.
|
|
Stalna motivacija
|
Više ne morate gubiti motivaciju, kako negativna stanja mogu biti interpretirana kao pozitivna, dovitljiv prodavač odmah pristupa istim. Imate kontrolu izbora šta osjećate i vaši klijenti će primjetiti vaše ponašanje i fiziologiju.
|
|
Modeliranje uspjeha
|
Kada jednom otkrijete NLP onda ste u mogućnosti primjetiti šta radi kod drugih. Možete modelirati misli, jezik i ponašanje pobjednika, i primjeniti te uvide u svom pristupu.
Menadžeri prodaje bi posebno trebali vidjeti dobrobit u mogućnosti kodiranja pristupa kod svojih najboljih radnika i primjeniti ih na ostale iz njihovog tima.
|
|
...............................................................................................................................
|